Loading...

Over Qoffy

  • Hoe smaakt de Qoffy?
    Dat is uiteraard persoonlijk. Wij kunnen zeggen dat onze koffie een van de heerlijkste en meest verse koffies is. De reacties die wij dagelijks krijgen onderstrepen dit. Een feit is, dat onze koffie WEKELIJKS vers wordt gebrand, verpakt en verstuurd. Onze koffie wordt al jaren op veel kantoren en in tig winkels en showrooms, fabrieken, kantines en horeca in Nederland geserveerd.
  • Waar komt de naam Qoffy vandaan?
    De naam Qoffy is samen met ons reclamebureau (bjvh.nl) bedacht. Het staat voor kwaliteitskoffie met een Q. Welk bedrijf dat koffie verkoopt heeft nu de naam wat het verkoopt, ofwel Qoffy (spreek uit als koffie). Het is en een uniek naam voor een onderscheidend merk en het zegt dus direct wat we doen. Leuk toch? Wij zijn er in ieder geval heel trots op.
  • Ik heb een klacht en nu ?
    Allereerst onze oprechte excuses. Het is uiteraard erg vervelend en zeker niet de bedoeling dat er iets niet naar tevredenheid is geleverd, uitgevoerd of smaakt. Dit willen wij uiteraard graag zo snel mogelijk voor je oplossen. Voor de snelst mogelijke afhandeling van jouw klacht kun je het beste bellen met onze helpdesk 085 047 52 75 of stuur een e-mail naar helpdesk@qoffy.nl
  • Is de koffie van Qoffy duurzaam of wat betekent RFA?

    RFA staat voor Rain Forest Alliance

    Welke producten dragen dit keurmerk?

    Rainforest Alliance komt voor op bananen, tropische vruchten, cacao, koffie en thee.

    Kenmerken

    Boeren moeten voldoen aan 200 eisen op het gebied van natuurbehoud, waterbehoud en bosbeheer. Bovendien moeten werknemers op plantages minstens het minimumloon en goede secundaire arbeidsvoorwaarden krijgen, waaronder een veilige leefomgeving. Een belangrijk verschil met het Max Havelaar-keurmerk is dat bij Rainforest Alliance geen prijsgaranties worden gegeven aan boeren. De boer ontvangt geen vaste minimumprijs: de prijs komt tot stand door onderhandeling tussen de koper en de producent. De boer ontvangt vaak een hogere prijs vanwege certificatie en betere kwaliteit. 

    Rainforest Alliance is gebaseerd op 10 principes:

    1. Aanwezigheid van een managementsysteem voor sociale en milieuzaken 
    2. Behoud van het ecosysteem 
    3. Bescherming van het wild 
    4. Behoud van schoon water 
    5. Eerlijke behandeling en goede arbeidsomstandigheden voor de arbeiders 
    6. Gezonde en veilige werkomstandigheden 
    7. Goede relatie met plaatselijke gemeenschap 
    8. Geïntegreerd bestrijdingsmiddelen gebruik, deels biologische bestrijdingsmethoden, waardoor er minder gespoten wordt 
    9. Goed beheer en bescherming van de bodem 
    10. Afvalbeleid 

    Naast deze principes bestaan er 14 criteria. Het bedrijf moet bij elk criterium minimaal 50% scoren en in totaal 80%, om een keurmerk te kunnen krijgen.

    Vandaar dat wij bij Qoffy deze koffiebonen de Puurboon hebben genoemd. Klik hier voor meer info of om de Qoffy Puurboon te bestellen. 

    Het is echter niet zo dat onze andere koffies niet duurzaam zijn. Deze vallen onder de noemer Fairtrade. Echter  het RFA label kent net wat meer eisen. Dat is het eerlijke verhaal en dat maakt onze Puurboon zo PUUR. 

    Klik hier om de website van Rain Forest Alliance te bezoeken.  

Bestellen

  • Hoe kan ik een bestelling retour sturen?

    U heeft het recht om als particuliere Qoffy klant uw Qoffy-aankopen binnen 14 dagen na de datum van aankoop te retourneren. Ofwel heeft u per ongeluk een verkeerd artikel besteld en/of geleverd gekregen of bent u niet tevreden met hetgeen geleverd is, stuur dan de producten retour naar:

    Qoffy coffee concepts
    T.a.v. afdeling retouren
    De Greune 23
    7483 PH  Haaksbergen

    Graag een briefje toevoegen aan het pakket met daarop uw naam, zodat wij de artikelen aan de hand van ons systeem kunnen crediteren. 

    LET OP!
    In geval van een beschadigde levering vergoeden wij uiteraard de verzendkosten. In alle andere gevallen dient u zelf de verzendkosten te betalen, mits anders op het retourformulier aangegeven. Wij kunnen alleen ongeopende/onbeschadigde verpakkingen retour nemen en crediteren. Zie voor een volledige omschrijving ook onze Qoffy-voorwaarden.

  • Wat bedragen de verzendkosten

    Bij besteding vanaf € 50,- worden de bestelde artikelen gratis door ons geleverd.

    Daaronder bedragen de verzendkosten € 6,05

  • Kan ik ook Qoffy bestellen zonder een Qoffy-acount?
    Ja hoor dat is zeker mogelijk. Je loopt dan wel de door jouw verdiende Qoffy-Credits mits. Qoffy-credits kun je vervolgens verzilveren voor korting of delen met vrienden, familie, buren, collega's, of..? Daarnaast biedt het Qoffy-account jou het voordeel dat je eventuele eerdere bestellingen snel kunt inzien en indien gewenst herhalen.
  • Ik heb een klacht en nu ?
    Allereerst onze oprechte excuses. Het is uiteraard erg vervelend en zeker niet de bedoeling dat er iets niet naar tevredenheid is geleverd, uitgevoerd of smaakt. Dit willen wij uiteraard graag zo snel mogelijk voor je oplossen. Voor de snelst mogelijke afhandeling van jouw klacht kun je het beste bellen met onze helpdesk 085 047 52 75 of stuur een e-mail naar helpdesk@qoffy.nl
  • Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

    Jouw Qoffy bestelling wordt zo snel mogelijk (en vanaf € 50,- gratis) op het door jouw gewenste adres bezorgd. Afhalen bij Qoffy is helaas niet mogelijk.

  • Bezorgd Qoffy ook in het buitenland?
    Onze Qoffy kan helaas niet bezorgd worden in het buitenland. Dit heeft te maken met het feit dat onze producten (verse) etenswaren betreffen waar per land verschillende accijnzen op worden belast. Excuses voor het ongemak. Uiteraard mag je ons ook altijd bellen om een specifieke wens te spreken.
  • Hoe plaats ik een bestelling?
    Alle artikelen bevatten een "Info&Bestel" knop. Door hier op te klikken wordt door je doorgeleid naar de specifieke productpagina. Op deze productpagina kun je het gewenste aantal selecteren door of een van de aangeboden staffels te kiezen of het gewenste aantal handmatig in te geven. Klik vervolgens op de "in winkelwagen" button en het product wordt toegevoegd aan de winkelwagen. Klik vervolgens op het winkelwagen icoontje gevolgd door "bekijk winkelwagen" om de bestelling stap voor stap af te ronden. Succes en geniet van de door jouw bestelde Qoffy producten. Bedankt.
  • Kan ik mijn bestellng nog wijzigen?
    Na het akkoord geven (en betalen) van jouw Qoffy bestelling wordt deze direct doorgeschoten naar ons magazijn. Dit betreft een volledig geautomatiseerd proces waardoor het in principe niet mogelijk is om uw order na het plaatsen nog te wijzigen. Onder voorbehoud kan het alléén telefonisch om te voorkomen dat onze verzendbevestiging en jouw e-mail met de gewenste wijziging elkaar kruizen. Zodra jouw bestelling de status verzonden heeft, is wijzigen dus niet meer mogelijk. Is de bestelling al verzonden dan mag je jouw Qoffy-bestelling (of een deel daarvan) binnen 14 dagen na ontvangst kosteloos retourneren. Voor het beoordelen van koffie (en andere etenswaren of producten die na openen kunnen bederven) is het niet nodig om het product uit te pakken of te openen. Doe je dit toch, dan is het door ons niet meer te verkopen en is de waarde nul.
  • Kan ik ook zakelijk bestellen?
    Jazeker kan dat. Bij het aanmaken van een Qoffy-account kun je kiezen voor zakelijk of particulier. Wil je geen account aanmaken dan kan dat uiteraard ook. Je ontvangt van ons altijd en factuur met BTW in de mail na iedere bestelling.
  • Is er een minimale bestelhoeveelheid?
    Nee er is geen minimale besteleenheid. Onze Qoffy producten kunnen per stuk besteld worden. Echter als je voor minimaal € 60,- bestelt, betalen wij de verzendkosten voor je.

Betalen

  • Wat bedragen de verzendkosten

    Bij besteding vanaf € 50,- worden de bestelde artikelen gratis door ons geleverd.

    Daaronder bedragen de verzendkosten € 6,05

  • Ik heb een klacht en nu ?
    Allereerst onze oprechte excuses. Het is uiteraard erg vervelend en zeker niet de bedoeling dat er iets niet naar tevredenheid is geleverd, uitgevoerd of smaakt. Dit willen wij uiteraard graag zo snel mogelijk voor je oplossen. Voor de snelst mogelijke afhandeling van jouw klacht kun je het beste bellen met onze helpdesk 085 047 52 75 of stuur een e-mail naar helpdesk@qoffy.nl
  • Hoe kan ik betalen?

    Betalen in onze Qoffyshop is altijd veilig binnen onze beveiligde HTTPS omgeving. Je kunt bij ons op de volgende manieren betalen:

    • IDeal
    • Of geheel of gedeeltelijk met Qoffy Credits
  • Kan ik op rekening betalen?

    U kunt alleen op rekening betalen als u een zakelijk Qoffy account heeft en pas na activatie van onze kant. Zodra deze optie voor u is vrijgegeven vindt u deze optie in uw account bij de check-out.

  • Zijn alle prijzen in- of exclusief BTW?

    Alle prijzen zijn in Euro's en inclusief BTW. Voor koffie is dat 9% en overige producten 21% BTW

Bezorgen

  • Wanneer wordt mijn Qoffy-bestelling bezorgd?
    Na het plaatsen van jouw bestelling wordt deze direct doorgeschoten naar ons magazijn. Normaal gesproken zijn al onze producten op voorraad en worden ze, als de bestelling voor 15:00 uur is geplaatst, dezelfde dag nog ingepakt en verstuurd. Is de bestelling na 15:00 uur geplaatst of is een product niet direct voorradig, zal er een extra werkdag overheen gaan.
  • Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

    Jouw Qoffy bestelling wordt zo snel mogelijk (en vanaf € 50,- gratis) op het door jouw gewenste adres bezorgd. Afhalen bij Qoffy is helaas niet mogelijk.

  • Ik heb een klacht en nu ?
    Allereerst onze oprechte excuses. Het is uiteraard erg vervelend en zeker niet de bedoeling dat er iets niet naar tevredenheid is geleverd, uitgevoerd of smaakt. Dit willen wij uiteraard graag zo snel mogelijk voor je oplossen. Voor de snelst mogelijke afhandeling van jouw klacht kun je het beste bellen met onze helpdesk 085 047 52 75 of stuur een e-mail naar helpdesk@qoffy.nl
  • Wat bedragen de verzendkosten

    Bij besteding vanaf € 50,- worden de bestelde artikelen gratis door ons geleverd.

    Daaronder bedragen de verzendkosten € 6,05

Retourneren

  • Ik heb een klacht en nu ?
    Allereerst onze oprechte excuses. Het is uiteraard erg vervelend en zeker niet de bedoeling dat er iets niet naar tevredenheid is geleverd, uitgevoerd of smaakt. Dit willen wij uiteraard graag zo snel mogelijk voor je oplossen. Voor de snelst mogelijke afhandeling van jouw klacht kun je het beste bellen met onze helpdesk 085 047 52 75 of stuur een e-mail naar helpdesk@qoffy.nl
  • Hoe kan ik een bestelling retour sturen?

    U heeft het recht om als particuliere Qoffy klant uw Qoffy-aankopen binnen 14 dagen na de datum van aankoop te retourneren. Ofwel heeft u per ongeluk een verkeerd artikel besteld en/of geleverd gekregen of bent u niet tevreden met hetgeen geleverd is, stuur dan de producten retour naar:

    Qoffy coffee concepts
    T.a.v. afdeling retouren
    De Greune 23
    7483 PH  Haaksbergen

    Graag een briefje toevoegen aan het pakket met daarop uw naam, zodat wij de artikelen aan de hand van ons systeem kunnen crediteren. 

    LET OP!
    In geval van een beschadigde levering vergoeden wij uiteraard de verzendkosten. In alle andere gevallen dient u zelf de verzendkosten te betalen, mits anders op het retourformulier aangegeven. Wij kunnen alleen ongeopende/onbeschadigde verpakkingen retour nemen en crediteren. Zie voor een volledige omschrijving ook onze Qoffy-voorwaarden.

Qoffy account

  • Kan ik veilig mijn gegvens invullen?

    Ja, je kunt jouw gegevens veilig invullen en beheren in jouw Qoffy-account. Jouw gegevens worden niet gedeeld met derden en alleen gebruikt voor een optimale en prettige Qoffy ervaring. Daarnaast is de Wet Persoonsregistratie hierop van toepassing.

  • Ik heb een klacht en nu ?
    Allereerst onze oprechte excuses. Het is uiteraard erg vervelend en zeker niet de bedoeling dat er iets niet naar tevredenheid is geleverd, uitgevoerd of smaakt. Dit willen wij uiteraard graag zo snel mogelijk voor je oplossen. Voor de snelst mogelijke afhandeling van jouw klacht kun je het beste bellen met onze helpdesk 085 047 52 75 of stuur een e-mail naar helpdesk@qoffy.nl

Qoffy credits

  • Ik heb een klacht en nu ?
    Allereerst onze oprechte excuses. Het is uiteraard erg vervelend en zeker niet de bedoeling dat er iets niet naar tevredenheid is geleverd, uitgevoerd of smaakt. Dit willen wij uiteraard graag zo snel mogelijk voor je oplossen. Voor de snelst mogelijke afhandeling van jouw klacht kun je het beste bellen met onze helpdesk 085 047 52 75 of stuur een e-mail naar helpdesk@qoffy.nl
  • Hoe verzilver ik mijn Qoffy-credits?

    Jouw gespaarde Qoffy-credits kun je bij iedere volgende bestelling verzilveren door te klikken op de "Qoffy-credits verzilveren" button bij de check-out rechts onderin het scherm. Vul het aantal credits in (alleen hele credits) en klik op "Qoffy credits toepassen"

  • Hoe kan ik Qoffy-credits sparen?
    Qoffy-credit spaar je automatisch bij iedere bestelling die je plaatst. Per €10,- die je besteedt (exclusief btw), spaar je 1 Qoffy-credit. In jouw account zie je het actuele aantal Qoffy-credits. Iedere Qoffy-credit heeft een waarde van € 0,10. Bij iedere volgende bestelling kun je de credits direct verzilveren of opsparen voor later.

Qoffy assortiment

  • Passen de Qoffy pods ook in mij Senseo apparaat?
    Nee deze zijn niet geschikt voor een Senseo koffiemachine. Ze passen in een piston van een E.S.E. koffiemachine of een speciale Pod koffiemachine.
  • Ik heb een klacht en nu ?
    Allereerst onze oprechte excuses. Het is uiteraard erg vervelend en zeker niet de bedoeling dat er iets niet naar tevredenheid is geleverd, uitgevoerd of smaakt. Dit willen wij uiteraard graag zo snel mogelijk voor je oplossen. Voor de snelst mogelijke afhandeling van jouw klacht kun je het beste bellen met onze helpdesk 085 047 52 75 of stuur een e-mail naar helpdesk@qoffy.nl
  • Wat is het verschil tussen Fresh Brew koffie en filtermaling koffie?

    Verschil van Fresh Brew met filtermaling koffie.
    Het verschil tussen Fresh Brew koffie en filtermaling koffie is dat het zetproces van fresh Brew een versnelde versie is van de reguliere filterkoffie zoals we dat thuis kennen of van de grote (horeca)koffiezetkannen.

    Om het koffie-zetproces te kunnen versnellen en herkenbaar lekkere koffie te krijgen, zijn er wel wat aanpassingen aan de koffie zelf nodig. De koffie ondergaat een speciale branding en een maling die afwijkt van reguliere filterkoffie. Dit verklaart ook het prijsverschil tussen Fres brew koffie en filtermailing koffie (Qoffy filtermaling koffie - hotel melange)

  • Wat zijn Qoffy pods?
    Qoffypods zijn kant-en-klare ESE servings. Ofwel kant-en-klare koffie pods welke geschikt zijn voor iedere pistonmachine. De voordelen van dit product zijn dat ze de ideale hoeveelheid koffie bevatten, de koffie meteen gefilterd wordt en je de pod na gebruik eenvoudig verwijderd zonder koffieresten achter te laten. Voor deze machines zijn ook specifieke POD-machines verkrijgbaar. De pod word dan tussen twee houders gekleed en onder hoge druk wordt het de lekkerste espresso voor je bereid.
Toggle Nav Zorgeloos genieten